Calaix de sastre / Música

Georges Moustaki, esperit lliure


guitarraEn els moments convulsos que vivim, les cançons de Moustaki prenen un sentit més profund que mai.

De totes les seves cançons, creiem que aquesta resumeix molt bé la seva vida entregada a l’amor i la llibertat. Sentiments que quedaran impresos,  per sempre, en la seva música.

Us deixem, doncs, amb la lletra de Ma liberté, el nostre canapè musical d’avui que podeu escoltar a través del Facebook.

No cal dir-vos que, a la secció de música, hi trobareu els seus discos i els seus llibres. No, no cal.

Ma llibertat,

t’he servada molts anys

com qui un tresor amaga.

Ma llibertat, ets tu qui em va ajudar

quan vaig deixar les amarres.

Per anar més enllà, per arribar al final

dels camins de fortuna,

per collir en somni etern

una rosa dels vents

damunt d’un raig de lluna.

Ma llibertat,

davant ta voluntat

ma vida era submisa.

Ma llibertat,

tot jo te’m vaig donar

fins l’última camisa.

Quan de temps he sofert

per poder satisfer

les teves exigències!

Vaig deixar el meu país

i vaig perdre els amics

per tenir-te contenta.

Ma llibertat,

m’has sabut aplacar

els hàbits i rutines.

Ma llibertat,

fins m’has fet estimar

la soledat amiga.

Tu m’has fet somiar

quan he vist acabar

un dels meus bells viatges.

També m’has defensat

quan m’he hagut d’amagar

amb ferides i ultratges.

Això no obstant,

et vaig abandonar

una nit de desembre.

Vaig desertar

els camins apartats

que junts seguíem sempre.

Sense desconfiar,

de peus i mans lligat,

vaig ser còmoda presa:

vaig trair-te a redós

d’una presó d’amor

amb bella carcellera.

(Lletra: Georges Moustaki. Traducció de Pelai Ribas)

Deixa un comentari

